Prowadzisz? Odłóż telefon – nowa kampania społeczna PZU

PZU S.A. rusza z nową kampanią społeczną skierowaną do kierowców prowadzących samochód i w tym samym czasie korzystających z telefonu – piszących np. SMSa, jak i do rowerzystów, osób używających hulajnóg, czy pieszych, którzy przechodząc przez ulicę są zasłuchani w muzyce, czy też są zajęci rozmową telefoniczną.

Prawie 60 proc. polskich kierowców przyznaje się, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon, trzymając go przy uchu. Co trzeci kierowca uważa jednocześnie, że ma podzielną uwagę i telefon przy uchu nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Zaprzeczają temu zlecone przez PZU naukowe ekspertyzy i testy. Wynika z nich, że jedna sekunda nieuwagi, gdy wybieramy w telefonie numer albo piszemy wiadomości, to przy prędkości 50 km na godzinę aż 13 przejechanych metrów. To radykalnie większe ryzyko wypadku.

– Na takich naukowych faktach chcemy oprzeć swoją kampanię. Zależy nam, aby zmienić przekonanie, że kilka sekund rozmowy przez telefon czy odpowiadanie na SMS w trakcie jazdy nie ma wpływu na bezpieczeństwo. Testowe jazdy wykazały, że przyczyną trzech na cztery wypadków jest właśnie używanie w trakcie jazdy telefonu – mówi członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

źródła: PZU S.A., pixabay.